Аналіз роботи методичного об'єднання вчителів іноземних мов
та зарубіжної літератури Чернівецької загальноосвітньої школи І-ІІІ ступенів №37 за І семестр 2021/2022 н. р.
Знання іноземних мов – це ключ до успіху в сучасному світі, де спілкування іноземними мовами та обробка величезних обсягів інформації набуває все більшого значення. Інтерес до вивчення мов традиційно великий, бо перефразовуючи відомий вислів, можна сміливо сказати, що той, хто володіє мовами, володіє світом. Загалом людина, яка володіє мовами, – різнобічно розвинута особистість, володіє кращими здібностями до вивчення нового, вільніша та більш впевнена у спілкуванні з людьми.
Нові освітні реалії передбачають формування філософії сучасного європейця – «навчання упродовж життя», яка дає усвідомлення необхідності самоосвітньої діяльності особистості та його готовності опановувати нові знання.
Враховуючи це головним завданням вчителів іноземних мов та зарубіжної літератури є навчити дитину почувати себе комфортно, самостійно й успішно вирішувати як щоденні прості завдання, так і складні. Тобто потрібно, щоб вона стала життєво компетентною, життєстійкою, життєздатною, щоб могла використовувати мову та літературу як інструмент спілкування.
3 метою виконання цього завдання була спланована та проводилась робота методичного об'єднання вчителів іноземних мов та зарубіжної літератури у І семестрі 2021/2022 н.р.
Проблема, над якою працює методичне об’єднання вчителів іноземних мов та зарубіжної літератури: «Впровадження в навчально-виховний процес інформативно-комунікативних технологій при вивченні іноземних мов та зарубіжної літератури»
Основними підходами до навчання іноземних мов та зарубіжної літератури є:
Особистісно-орієнтований;
Діяльнісний;
Комунікативно-когнітивний;
Компетентнісний.
У центрі уваги вищезазначених підходів є особистість дитини, врахування її особливостей, можливостей та здібностей. Вони реалізуються на основі використання нових інформаційно - комунікаційних технологій, навчання у співробітництві та методом створення проектних робіт.
Враховуючи сучасні вимоги робота методичного об'єднання у І семестрі 2021/2022 навчального року була спланована за такою тематикою:
аналіз роботи методичного об’єднання за 2020/2021 н.р. та його пріоритети;
онлайн навчання у початковій школі.
Вивчення іноземних мов сьогодні є необхідною умовою для інтеграції людини до світового простору. Знання іноземних мов – ключ до успіху в сучасному світі. Нажаль, проведення заходів обмежено протиепідемічними вимогами.
Вчителі проводили уроки на платформі ZOOM з використанням різноманітних інформаційно-комунікаційних технологій та інструментів. Педагоги пройшли курси підвищення кваліфікації на базі обласного інституту післядипломної освіти (Болтак І. С. – вчитель англійської мови, Чеснокова О. М. – вчитель англійської мови, Сірман Г. С. – вчитель англійської мови, ІІ модуль, Бучковська Д. В. – вчитель англійської мови, І модуль), Гордей О. В. взяла участь у 40-годинниму методично-дидактичному семінарі «Німецька мова як іноземна у базовій школі» для вчителів німецької мови базової школи. Тренінг організовано у рамках реформи освіти «Нова Українська Школа» у співпраці з Goethe Institut. Вчитель зарубіжної літератури Крайнічук Л. В. пройшла курси підвищення кваліфікації на базі ІППОЧО та курси в рамках «Нової Української Школи».
Протягом цього часу вчителі брали участь у вебінарах, які проводились на платформах «На Урок», «National Geographic», «Тренінговий центр «Лінгвіст», «Dinternal Education» та «British Council».
Вчителі іноземних мов та зарубіжної літератури проводили консультації для обдарованих дітей та учнів, які мають труднощі у навчанні.
За результатами ІІ туру всеукраїнських предметних олімпіад МО має такі досягнення:
учениця 10-го класу Вікторія Сима (ІІІ місце з англійської мови, вчитель Сірман Г. С.);
учениця 8-Б класу Евеліна Сердюк (ІІІ місце з зарубіжної літератури, вчитель Крайнічук Л. В.).
Учениця 5-Б класу Евеліна Боднарчук взяла участь у конкурсі “Let`s cook it” від Express Publishing присвячений приготуванню різдвяних страв та отримала сертифікат за участь і заохочувальний приз.
Учні 10-го класу взяли участь у конкурсі відеоісторій про заходи щодо збереження навколишнього середовища. Змагання організовано у співпраці з British Council. Учні отримали сертифікат учасників.
Вчителі англійської мови у початковій школі провели відкриті уроки:
Бучковська Д. В.
Урок в 2-А класі «Познайомимося з моєю родиною»
Урок в 1-А класі «Шкільні речі»
Урок в 4-А класі «New Year Postcard».
Вирега Ю. Г.
Урок в 1-А класі «Знайомство з англійською мовою»
Урок в 2-Б класі «Моя сім’я. Into my portfolio»
Урок в 3-А класі «Час за годинником. Розпорядок дня».
Загалом у І семестрі 2021/2022 н.р. методичне об’єднання вчителів іноземних мов та зарубіжної літератури продемонструвало злагодженість у своїй роботі та чітке виконання передбачених завдань.
Склад методичного об’єднання вчителів іноземних мов та зарубіжної літератури
1. Victory Вікторії!
27 листопада 2021 року відбувся ІІ етап Всеукраїнської учнівської олімпіади з англійської мови.
На підставі аналізу результатів виконання завдань 44-ма учасниками, журі серед переможців визначило
і ученицю 10-го класу нашої школи Симу Вікторію. Щиро вітаємо з таким успіхом та бажаємо
впевнено крокувати до особистих перемог та високих результатів у змаганнях!
Висловлюємо щиру вдячність учителю Сірман Галині Самсонівні за підготовку учениці та зичимо,
щоб супутниками усіх починань були успіх та удача.
2. Про успіхи
1 жовтня 2021 року Сірман Галина Самсонівна отримала почесну грамоту Чернівецької обласної
державної адміністрації за високий професіоналізм та самовіддану працю.
Аналіз роботи методичного об'єднання вчителів іноземних мов та зарубіжної літератури Чернівецької загальноосвітньої школи І-ІІІ ступенів №37 за І семестр 2022/2023 н. р.
Нові освітні реалії передбачають формування освічених українців, всебічно розвинених, відповідальних громадян і патріотів, здатних до ризику та інновацій, – ось хто поведе українську економіку вперед у ХХІ столітті. Філософія сучасного українця – «навчання упродовж життя» дає усвідомлення необхідності самоосвіти та готовності опановувати нові знання.
Враховуючи це головним завданням вчителів іноземних мов та зарубіжної літератури є навчити дитину почувати себе комфортно, успішно вирішувати щоденні завдання. Потрібно, щоб вона стала життєстійкою та могла використовувати мову та літературу як інструмент спілкування.
3 метою виконання цього завдання була спланована та проводилась робота методичного об'єднання вчителів іноземних мов та зарубіжної літератури у І семестрі 2022/2023 н.р.
Проблема, над якою працює методичне об’єднання вчителів іноземних мов та зарубіжної літератури: «Впровадження в навчально-виховний процес інформативно-комунікативних технологій при вивченні іноземних мов та зарубіжної літератури»
Основними підходами до навчання іноземних мов та зарубіжної літератури є:
Особистісно-орієнтований;
Діяльнісний;
Комунікативно-когнітивний;
Компетентнісний.
У центрі уваги вищезазначених підходів є особистість дитини, врахування її особливостей, можливостей та здібностей. Вони реалізуються на основі використання нових інформаційно - комунікаційних технологій, навчання у співробітництві та методом створення проектних робіт.
Враховуючи сучасні вимоги робота методичного об'єднання у І семестрі 2022/2023 навчального року була спланована за такою тематикою:
аналіз роботи методичного об’єднання за 2021/2022 н.р. та його пріоритети;
Нова Українська Школа, 5 клас.
Вчителі проводили уроки очно та на платформі ZOOM з використанням різноманітних інформаційно-комунікаційних технологій та інструментів. Педагоги пройшли курси підвищення кваліфікації на базі обласного інституту післядипломної освіти (Крайнічук Л. В. модуль 3, за програмою підвищення кваліфікації вчителів зарубіжної літератури; Чеснокова О. М. вчитель англійської мови – навчальний модуль «Освітня діяльність вчителя та учнів у контексті опанування навчальним матеріалом у його практичному застосуванні»), Болтак І. С. вчитель англійської мови пройшла курси і успішно виконала 60-ти годинну програму підвищення кваліфікації вчителів англійської мови закладів базової середньої освіти.
Вчитель англійської мови Чеснокова О. М. взяла участь у регіональному методичному аукціоні педагогічних інновацій «Інноваційні трансформації в закладах освіти: виклики, реалії, стратегії» з темою використання Jamboard від Google.
Протягом цього часу вчителі брали участь у вебінарах, які проводились на платформах «На Урок», «Тренінговий центр «Лінгвіст», «Dinternal Education» та «British Council». Отримані знання використали для створення інтерактивних завдань з метою перевірки знань учнів. Болтак І. С. створила віртуальні зошити для учнів 5-9 класів для дистанційної роботи на уроках та розробила більше 40 інтерактивних вправ; Сірман Г. С. створила більше 40 інтерактивних вправ на платформі Wordwall, розробила 20 ігор для формувального оцінювання на платформі Kahoot. Також вчителі активно користуються ресурсами платформи «Всеосвіта» для створення тестів. Чеснокова О. М. та Болтак І. С. отримали грамоти та подяки від керівництва ресурсу.
Вчителі іноземних мов та зарубіжної літератури проводили консультації для обдарованих дітей та учнів, які мають труднощі у навчанні.
За результатами ІІ туру всеукраїнських предметних олімпіад МО має такі досягнення:
учениця 9-Б класу Евеліна Сердюк (ІІІ місце з зарубіжної літератури, вчитель Крайнічук Л. В.).
Учні 2-11 класів брали участь в олімпіаді з англійської мови на платформі «На Урок». Вчителі початкової школи Вирега Ю. Г. , Бучковська Д. В. та вчитель англійської мови Сірман Г. С. отримали подяку за підготовку переможців у олімпіаді.
У другом семестрі вчителі МО продовжували працювати над методичними проблемами, які окреслили на початку року. Зокрема для впровадження НУШ у 5-х класах розроблено та впроваджено додаткові інтерактивні матеріали та ігрові елементи для підтримки мотивації учнів. Для цього вчителі використовували багатофункціональні онлайн-інструменти та платформи: Jamboard, Wordwall, Liveworksheets, Quizlet, Kahoot, Всеосвіта, На урок.
Для зацікавлення вивчення англійської та німецької мов вчителі залучали додаткові цікаві країнознавчі матеріали, фільми, презентації, та такі сучасні методи навчання, як Task-based learning/навчання, що базується на завданнях, Presentation-Practice-Production/Представлення-Практика-Продукування, Lexical Approach/лексичний метод, Functional Approach/метод функцій, Communicative Approaches/комунікативні методи, Grammar-Translation Approach/граматико-перекладний підхід, Content-based learning/навчання, що базується на змісті.
Вчителі методичного об’єднання активно використовують можливості платформи «Всеосвіта», а саме створюють поточне та тематичне тестування, а також презентації до уроків. Створені матеріали відзначені свідоцтвами.
Педагоги постійно вдосконалюють свої навички через участь у різноманітних вебінарах на платформі «На Урок», Dinternal Education та інших. Прослухали лекції та отримали міжнародний освітній сертифікат від International Historical Biographical Institute в рамках міжнародного освітнього проекту «Схід – Захід». \
В рамках відзначення Всесвітнього дня англійської мови були проведені такі заходи як:
6-А клас виготовлення лепбуків на теми «Great Britain» та «London» (Вчителі Чеснокова О. М. та Гордей О. В.)
5 класи уроки присвячені англійському письменнику Вільяму Шекспіру (Вчитель Сірман Г. С.)
7-11 класи квестові завдання (Вчителі МО).
Вчитель зарубіжної літератури Крайнічук Л. В. ефективно використовувала такий метод роботи, як проектна робота у 5-6 класах:
Я і Полліанна
Сукня для Полліанни
Лабіринти країни Літературії.
Загалом у 2022/2023 н.р. методичне об’єднання вчителів іноземних мов та зарубіжної літератури продемонструвало злагодженість у своїй роботі та чітке виконання передбачених завдань.
Науково- практична онлайн-конференція "Освіта.Досвід. Інновації."
Немає коментарів:
Дописати коментар